למגזין המקוון - לחצו כאן
קבוצות קיימות ועתידיות - לחצו כאן

שנת 2012

חדשות ועדכונים

קבוצות
לחצו כאן בכדי להתעדכן בקבוצות העומדות להיפתח או בקבוצות קיימות
חדשות תזונת ספורט
לחצו כאן וקיראו על חדשות תזונת ספורט

הרשמה למגזין המקוון

גליון ינואר

הדפסת דף זה
 
 
 
 
 
 
פירות וירקות לבנים מונעים שבץ מוחי

 
במחקר אשר עקב אחרי אוכלוסייה המונה מעל 20,000 איש בחנו חוקרים את הקשר בין צריכת ירקות ופירות מקבוצות צבעים שונות לבין הופעת אירוע מוחי במהלך 10 שנים. המחקר גברים ונשים בני 20-65 שהיו ללא מחלות לב וכלי דם בתחילת המחקר.
המשתתפים במחקר מילאו שאלוני תדירות צריכת מזון שכללו 178 פריטים. פירות וירקות סווגו לארבע קבוצות צבעים – ירוק, כתום צהוב, אדום סגול ולבן. במחקר לא נמצא קשר בין צריכת פירות וירקות בצבעים ירוק, כתום צהוב ואדום סגול להופעת אירוע מוחי, אך נמצא כי ייתכן שלצריכה גבוהה של פירות וירקות לבנים יש השפעה מגנה כנגד אירוע מוחי.  
 

 
 
הדפסת דף זה
 
 
 
 
 
 
צמחונות - נייר עמדה

 
 
עמדת אגודת התזונה האמריקאית ביחס לדיאטות צמחוניות פורסמה לאחרונה והתקבלה בישראל. הצהרת העמדה קובעת:
דיאטות צמחוניות בנויות כהלכה, ובכללן דיאטות צמחוניות או טבעוניות לגמרי, הן בריאות, מספקות מבחינה תזונתית, ועשויות לספק יתרונות בריאותיים במניעה של מחלות מסוימות ובַטיפול בהן. דיאטות צמחוניות בנויות היטב מתאימות לבני אדם בכל שלבי החיים, כולל היריון, הנקה, ינקות, ילדות ונעורים, והן מתאימות גם לספורטאים.
 
צמחוני הוא אדם שלא אוכל בשר, עוף ומאכלי ים, או מוצרים המכילים מרכיבים אלה. הרגלי האכילה עשויים להיות שונים מאד בין צמחוני אחד לחברו. תזונתם של צמחונים אוכלי- חלב-וביצים מבוססת על דגנים, ירקות, פירות, קטניות, זרעים, אגוזים, מוצרי חלב וביצים. תזונתם של צמחונים אוכלי-חלב אינה כוללת ביצים, וכמובן גם לא בשר, עוף ומאכלי ים. הטבעונים, או צמחונים מוחלטים, אינם אוכלים ביצים, מוצרי חלב או כל מוצר אחר מן החי. גם בתוך כל אחד משלושת סוגי הצמחונות האלה עשויה להיות שונוּת לא מעטה במידה שבה האדם נמנע ממוצרים מן החי.
 
דיאטות צמחוניות מקושרות לעיתים קרובות למספר יתרונות בריאותיים, כולל רמת כולסטרול נמוכה יותר בדם, סיכון נמוך יותר למחלות לב, לחץ דם נמוך יותר וסיכון מופחת ליתר לחץ דם ולסוכרת מסוג 2. לצמחונים יש בדרך כלל מדד מסת גוף (BMI) נמוך יותר וסיכון כללי נמוך יותר ללקות סרטן. דיאטות צמחוניות מכילות בדרך כלל פחות שומן רווי וכולסטרול, ויש בהן רמות גבוהות יותר של סיבים תזונתיים, מגנזיום, אשלגן, ויטמינים C ו- E, פולאט, קרטנואידים, פלבונואידים, ופיטוכימיקלים אחרים. הבדלים תזונתיים אלה עשויים להסביר חלק מהיתרונות הבריאותיים שבדיאטה צמחונית מגוונת ומאוזנת. עם זאת, לטבעונים ולחלק מהצמחונים עשויה להיות צריכה נמוכה יותר של B12 , סידן, ויטמין D, אבץ וחומצות שומן אומגה 3.