למגזין המקוון - לחצו כאן
קבוצות קיימות ועתידיות - לחצו כאן

שנת 2012

חדשות ועדכונים

קבוצות
לחצו כאן בכדי להתעדכן בקבוצות העומדות להיפתח או בקבוצות קיימות
חדשות תזונת ספורט
לחצו כאן וקיראו על חדשות תזונת ספורט

הרשמה למגזין המקוון

גליון מרץ

הדפסת דף זה
 
 
צריכה של שתייה מתוקה מעלה את הסיכון למחלות לב בגברים
 
 מחקר שפורסם לאחרונה באחד המגזינים הנחשבים בעולם CIRCULATION מחזק את הידוע עד כה על הנזקים שנגרמים משתיית משקאות מתוקים. המחקר בחן 42,883 גברים בני 40-75 לאורך 22 שנים ומצא כי אפילו לאחר ניטרול של גורמי סיכון אחרים כגון עישון, חוסר פעילות גופנית, שימוש באלכוהול ורקע משפחתי של מחלות לב צריכה של משקות ממותקיטם מעלים את הסיכון למחלות לב. עם זאת, צריכה לא תכופה (פעמיים בשבוע או פעמיים בחודש) של המשקאות לא תרמה לעלייה בסיכון.
גברים שצרכו בקביעות משקאות מתוקים היה בעלי ערכי טריגליצרידים גבוהים יותר ובעלי ערכי כולסטרול טוב (HDL) נמוכים יותר מאשר כאלו שלא שתו משקאות מתוקים. עם זאת חשוב לציין כי לא נמצא קשר בין צריכה של משקאות הממותקים בממתקים מלאכותיים לסיכון מוגבר למחלות לב.
מומלץ כי לא יותר מ 100-150 קלוריות ביממה יהוו קלוריות עודפות ("מנת ממתק") מעבר לתזונה הנדרשת ליום. ארגון הלב בארה"ב (AHA) ממליץ כי לא יותר ממחצית הקלוריות העודפות יגיעו מסוכר פשוט וזמין, כלומר לא יותר מ 50-75 קלוריות ליממה (פחות מכוס שתייה מתוקה ממוצעת) כלומר לא יותר מ 3 כוסות/פחיות של שתייה ממותקת בשבוע !
 
 
Lawrence de Koning et al. Sweetened Beverage Consumption, Incident Coronary Heart Disease and Biomarkers of Risk in Men. Circulation, March 12 2012
 
 
 
הדפסת דף זה
 
 
משקאות ממותקים מעלים את כמות השומן ברקמות שונות
 
 
במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition  המבוסס על מחקר חדש ממנו עולה כי שתייה של בקבוק קולה בנפח 1 ליטר כל יום ( כ- 4 כוסות) מובילה לעליה בשומן הבטני ולעלייה בכמות השומן בכבד ובשרירים. מהמחקר עולה כי ההשפעות השליליות של משקאות ממותקים הן מעבר לעליה במשקל או בכמות השומן בגוף, אלא גם מדובר בהצטברות שומן באזורים לא-נכונים. 
 
החוקרים ביקשו מ-47 משתתפים בעלי עודף משקל או השמנת-יתר לשתות בכל יום ליטר מים, חלב, דיאטה קולה או קולה רגילה, במשך תקופה של שישה חודשים. הם בחרו באוכלוסיה זו מאחר שציפו כי אנשים בעלי עודף משקל או השמנת-יתר יהיו רגישים יותר לשינויים תזונתיים, בהשוואה לאנשים בעלי משקל תקין. בתום תקופת המחקר, בקבוצת המשתתפים ששתו קולה רגילה נרשמה עליה של 25% בשומן הבטני, עם הכפלת כמות השומן בכבד ובשרירים. מחקרים רבים שנערכו בנושא הראו כי עליה כזו מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות תסמונת מטבולית, סוכרת מסוג 2, מחלות לב וכלי דם ועוד.
 
עם זאת, המחקר הנוכחי לא מצא כי באלו ששתו קולה נרשמה עליה גדולה יותר במשקל הגוף בהשוואה לקבוצות האחרות.
 
Sucrose-sweetened beverages increase fat storage in the liver, muscle, and visceral fat depot: a 6-mo randomized intervention study.  Am J Clin Nutr , December 28, 2011