למגזין המקוון - לחצו כאן
קבוצות קיימות ועתידיות - לחצו כאן

שנת 2011

חדשות ועדכונים

קבוצות
לחצו כאן בכדי להתעדכן בקבוצות העומדות להיפתח או בקבוצות קיימות
חדשות תזונת ספורט
לחצו כאן וקיראו על חדשות תזונת ספורט

הרשמה למגזין המקוון

גליון דצמבר

הדפסת דף זה
 
 
 
דיאטת HCG - מחוץ לחוק !
פעמים רבות נשאלתי לאחרונה לגבי דיאטת HCG - דיאטת "פלאים" חדשה-ישנה. אנסה לשפוך מעט אור על הנושא: הורמון HCG הוא הורמון שנמצא בשתן של נשים הרות. לפני יותר מ 50 שנה ד"ר בשם סימנס טען שזריקות של הורמון זה עשויות לתרום לירידה במשקל לאנשים שנמצאים על דיאטה של 500 קלוריות ליום. הוא טען שהורמון זה "משנע" שומנים מהמותניים, הרגליים ומהירכיים וכן מדכא תאבון. 
כל 30 המחקרים שפורסמו בנושא לא מצאו כל תועלת להורמון זה בהקשר של הרזייה. בשנת 1976 ה- FDA האמריקני חייב את מרפאותיו של סימנס לפרסם כי אין בנמצא הוכחות לזריקות של ההורמון וכי השימוש בהורמון לא נמצא יעיל להרזיה או לכל שימוש קליני ידוע אחר. ה- FDA אסר על שימוש בהורמון זה למטרות שאינן טיפול בפוריות, ולכן עברו חברות השיווק למוצרים הומיאופטיים אשר אינם נבדקים על ידי ה- FDA משום שאינם תרופות. המוצרים נמכרים בעיקר בשיווק ישיר באינטרנט ובחנויות המוכרות מוצרים לא חוקיים.
 
סיפורה של דיאטה זו התעורר מחדש בשנת 2007 עם ספר חדש שיצא על ידי אדם אחר, והוא טען שוב שזו דיאטת "קסם" ושילב במשנתו מספר המלצות לתזונה נכונה. הממשל בארה"ב קנס אותו על הפרת האיסור ב 37 מיליון דולר. חשוב לציין שרוב הסיכויים כי התוצאות שרואים בעקבות דיאטה זו הן בעקבות ההפחתה הקלוריות המשמעותית ! אכילה של כמות כה קטנה עשויה גם לגרום לחוסרים חמורים בגוף.
 
תוכלו לקרוא את דף ההסבר והאזהרה של ה- FDA כאן, וגם לצפות בסרטון שבהמשך שהופק על ידם עקב התגברות הצריכה בארה"ב ובעולם:
   
 
 

 
 
הדפסת דף זה
 
 
 
חיזוקים לתו של CHOICES
 
בעבר הצגתי בפניכם את תו CHOICES. תו זה מנסה לאפשר לצרכן לעשות החלטות מהירות לגבי מזון בריא בלי להשקיע מאמץ בבדיקת "האותיות הקטנות". מחקר חדש שנערך בהולנד ועקב אחרי 1000 צרכנים גילה נתונים עגומים:
 
* 54% מן הקונים מקדישים פחות מ- 10 שניות לבדיקת מידע תזונתי.
 
* 90% משקיעים בבדיקת ההרכב התזונתי פחות מדקה.
 
מחקרים מראים כי "תו שיפוטי" על גבי האריזה, כזה שמסכם את הפרופיל התזונתי של המוצר הוא המתאים ביותר והיעיל ביותר להחלטות מהירות של הצרכן בזמן רכישת המוצרים. תו שכזה מספק הערכה תזונתית כוללת של צירוף הרכיבים.  
 
מאז השקת תו CHOICES מלווה התוכנית במחקרים צרכניים המלמדים כי ישנו גידול בחשיפה של התו לאוכלוסייה, בעיקר בקרב שוחרי בריאות, וכי התו מסייע לבצע רכישה מושכלת תזונתית.
 
אתם מוזמנים לבחון את המוצרים על המדפים הנושאים תו זה ולבקר באתר התו.